problemen met opstarten

Started by robin, July 28, 2015, 22:49:59

Previous topic - Next topic

robin

Beste,

ik kan sinds enkele dagen pigeon planner niet meer openen. Ik heb al geprobeerd het programma te verwijderen en opnieuw te instaleren maar dit helpt niet. Wat kan ik hieraan doen?

Groeten , Robin

Timo

Is dit met de laatste versie? Dit is 2.2.2 te vinden via www.pigeonplanner.com/download

Welk besturingssysteem? Windows, OS X, Linux?

robin

beste,

inderdaad de laatste versie en met windows.

groeten

Timo

Dit is de eerste melding hierover, dus het is even kijken waar dit eventueel vandaan komt. Is er iets speciaal veranderd voor het programma ineens niet meer opent? Misschien een nieuwe antivirus die het opstarten blokkeert. Probeer deze even tijdelijk uit te schakelen om te kijken of het dan wel werkt.

Als de fout echt in het programma zit hoop ik dat er nog naar het logbestand word geschreven voor het misgaat. Kijk daarvoor even in de volgende map:
  XP: C:\Documents and Settings\<gebruiker>\Application Data\pigeonplanner
  Vista en hoger: C:\Users\<gebruiker>\AppData\Roaming\pigeonplanner
Daarin staat een bestand pigeonplanner.log dat ik graag zou zien. Ofwel hier in een bericht bijvoegen of mij in een privebericht sturen.

robin

de virusscan uitschakelen helpt niet. het bestand is dit een tekst in de kladblok?


robin

in bijlage de pigeonplanner.log

Timo

Aha, blijkbaar is er iets mis met het configuratiebestand en Pigeon Planner crasht bij het lezen ervan.

In dezelfde map als het logbestand zit ook pigeonplanner.json dit is het configuratiebestand. Kunt ge deze ook hier in een bericht plaatsen? Misschien dat ik kan zien wat er mis is.
In tussentijd kunt ge dit bestand verwijderen, Pigeon Planner zal automatisch een nieuw aanmaken bij de volgende start. Let wel dat dit al uw instellingen terug naar de standaard zet. Uw data zal wel gewoon blijven.

robin

Timo,

Ik kan het bestand json niet openen. heb het wel verwijderd en nu werkt het weer. ik moest wel een update doen toen ik het terug opende maar dt is ook gelukt nu kan ik weer terug pigeon planner openen.

Timo

Goed om te horen dat het is opgelost! Op de een of andere manier is het bestand dus corrupt geraakt, daarom dat het ook niet te openen was.