Programma op 2 pc's

Started by Olivier, January 09, 2018, 21:35:55

Previous topic - Next topic

Olivier

Is het mogelijk om gelijk tijdig het programma te gebruiken op 2 pc's ?

Welke zijn de bestanden die men moet copieren ?


greg

Ik heb de database op Dropbox gezet. dus het is gesynchroniseerd.

Heideveldracers

Beste ,
Ik zou graag het programma op een 2de PC plaatsen . Dit lukt tot zover maar ik kan geen gegevens inlezen met Back up terugzetten . Ik krijg ongeldig pad , wat nu ( ben computerleek )
grt jan

Timo

De database locatie is standaard in de gebruikersmap, dus het pad bevat de gebruikersnaam. Als de andere PC een andere gebruikersaccount heeft, klopt het pad niet meer naar waar de database terug te zetten.

Selecteer de database met ongeldig pad en klik onderaan op "Verander database pad". De standaard gekozen locatie zou in orde moeten zijn. Hierna zou het terugzetten moeten lukken.

Heideveldracers

Hallo Timo ,
Het lukt mij nog niet ,
Het pad om over te zetten noemt C/users/Jan/AppData/Roaming/Pigeonplanner/Pigeonplannerdb
op de 2de PC is dit C/Users/Gebruiker/AppData/Roaming/Pigeonplanner ,
wanner ik zoals aangegeven de database wil aanpassen dan krijg je  een nieuw blad met rechtsonderaan een knop met selecteer , als ik deze knop gebruik gebeurt er niets , wat doe ik fout ?
Grt Jan

Timo

De "Selecteer" knop is om de standaardmap te selecteren, zodat de gebruiker niet moet bladeren. Vergeet zeker niet daarna op "Opslaan" te klikken.

Eens terug in het backup venster, zou nu het database pad in het groen (of oranje) moeten staan. Zorg ervoor dat de database is aangevinkt en dan op "Terugzetten" klikken.

Pigeon Planner moet hierna opnieuw opgestart worden.

Heideveldracers

Hallo Timo ,
Ik ben een stapje verder geraakt , ongeldig pad is veranderd naar oranje en zegt overschrijven ..tot zover
als ik dan terugzetten aantik komt er : er is een fout opgetreden bij het herstellen van de back up " mijn duiven " bestaat al ...wat nu te doen ?
grt Jan

Timo

Het is mogelijk om meerdere databases aan te maken, deze moeten wel elk een unieke naam hebben. Bij het terugzetten van een backup wordt er gekeken naar de combinatie van de database naam en bestandsnaam. Er bestaat dus al een andere database met dezelfde naam als de database in de backup.

De makkelijkste oplossing is om in de database manager bij het opstarten van Pigeon Planner, de bestaande database die (waarschijnlijk) "Mijn duiven" noemt, te veranderen van naam. Dit kan door rechts van de knop "Openen" te klikken en kiezen voor "Bewerken". Gewoon een "2" of wat dan ook achter de naam te zetten is voldoende, als het maar verschilt.

Hopelijk is dit duidelijk.

Heideveldracers

Hallo Timo ,
Het werkt nog steeds niet ? Nochtans zegt nu het programma dat de Back Up succesvol is teruggezet en het programma afgesloten wordt voor de veranderingen door te voeren . Wat loopt er fout ? moet komen uit de zip map met backup uit mijn oude PC . Deze is ondertss gecrasht ....Ik heb enkel een backup op externe harde schijf .Op mijn nieuwe pc werkt alles in het programma perfect ook bv een back up maken en terugzetten .
Grt Jan

Timo

Lijkt erop dat de backup succesvol is terug gezet. Wat werkt er niet? De database uit de backup zou nu ook beschikbaar moeten zijn in de database beheerder bij het opstarten.

Heideveldracers

Hallo Timo ,
Alles is ok ( pak van mijn hart ). Ik heb in databasebeheer , alles weggedaan . Dan back up terugzetten , dan pad aanpassen ( werd groen ) en dan stond in databasebeheerder een database met naam mijn duiven , deze als standaard aangevinkt en vanaf dan stonden alle gegevens in't programma .
Waar kan ik een tegemoetkoming storten aub ? Is een superprogramma ..

Grt Jan

Timo

Super, ik ben blij dat alles nu werkt! Al heeft het wat meer moeite gekost dan nodig zou moeten zijn. Ik ga eens kijken of dit niet beter kan.

Ik waardeer het gebaar, maar een bijdrage is niet nodig. Met alle plezier.