Enkel Jonge Duiven afdrukken

Started by guyschepmans, February 11, 2017, 19:21:05

Previous topic - Next topic

guyschepmans

Beste, ik probeer enkel de jonge duiven af te drukken maar ik vind niet hoe dit moet. Kan u mij hierbij helpen?

Timo

Ga naar Beeld=>Filteren... in de menubalk. Vink de optie "Geslacht" aan, kies voor "Jonge duif" en klik op "Zoeken". Alle duiven in de lijst op het hoofdscherm zijn nu de jonge duiven. Om deze af te drukken, ga naar Bestand=>Afdrukken=>Duiven in de menubalk.

guyschepmans

Bedankt het is gelukt. Is het ook mogelijk om hierbij de ringnummers van de ouders erbij af te drukken bij de gepaste jonge duif.

groeten

Timo

Bij het afdrukken zal alle informatie die op dat moment in de lijst op het hoofdscherm zichtbaar is gebruikt worden. Via Bewerken=>Voorkeuren=>Kolommen kunnen extra velden weergegeven worden. Ik zie net dat vader/moeder hier niet bij staat. Ik heb het op mijn lijstje gezet voor een volgende versie.

guyschepmans

oke merci. laat u weten wanneer er een nieuwe versie is?

Timo

Standaard controleert het programma op nieuwe versies bij het opstarten en komt er een melding tevoorschijn als dat het geval is.

Om zeker te zijn, bij Voorkeuren is de eerste optie "Controleer op updates bij het opstarten". Zorg dat deze aangevinkt is.

guyschepmans

Beste,

Als ik een stamboom afdruk valt er een gedeelte tekst weg wat bij de duif hoort.
Kan dit verholpen worden?

Is het ook mogelijk als ik enkel de jonge duiven afdruk dat de moeder en vader erachter staan?

Timo

Het ligt eigenlijk bij de gebruiker zelf om hiervoor te zorgen. De zes extra regels worden weergegeven in de stamboom zoals ingevoerd, het programma probeert niet om deze te splitsen over nog eens meerdere regels.

Zo de duiven afdrukken kan met enkele opties. Zorg er eerst voor dat alle kolommen die getoond moeten worden aangevinkt staan in Voorkeuren=>Kolommen. Dan via Filter is het mogelijk om enkel de jonge duiven te tonen. Daarna Bestand=>Afdrukken=>Duiven om de duivenlijst zoals het uitziet op het scherm af te drukken.